18 september Tucson

19 september 2017 - Tucson, Arizona, Verenigde Staten

Vandaag een Bondsdag. Eigenlijk zouden we onderweg nog ergens blijven, maar dat is opgespaard naar nu. Vanmorgen  rond 9 de fiets naar het zuiden gezet en vervolgens bijna 2 uur gas er op. De zon vergezelde ons de hele dag. Van redelijk tot zeer sterk in Tucson. De omgeving blijft groen, soms iets geler, dan weer erg groen; irrigatie is hier niet vreemd. In de verte leek het mistig, er werd echter gewaarschuwd voor 'dustin blows'.

In Tucson moesten we nog een half uur rijden, voordat we bij het Pima Air & Space museum waren. Zo groot zijn hier de steden. Pima Air wordt voornamelijk door vrijwilligers bemand. Ze zijn trots op hun luchtvaart. We nemen eerst de tour buiten, om vervolgens hangar 3, 4 en 5 te bezoeken. Buiten vele vliegtuigen op een rij; van elk weet de gids wel iets te vertellen. Binnen staan ze in volle glorie, van experimentele, one seater, bommenwerper, watervliegtuig tot stealth.

Een tour over de Boneyard zat er niet in. Niet iedereen had zijn paspoort bij. Een vriendelijke policeman bij de poort gaf een alternatieve route,  zodat we iets meer zouden zien. De overtollige vliegtuigen stonden, ramen en machines afgeplakt, keurig in rijen, een echt militair kerkhof. Deze route voerde ons dwars door Tucson. De interstate was snel gevonden, zodat de reis van vanmorgen omgekeerd afgelegd kon worden; de spoorlijn lag nu rechts. Het was aardig druk op de weg, stevig doorrijden om met het verkeer mee te gaan. Bovendien wilden we nog op tijd bij het verhuurbedrijf zijn. Alvast wat afspreken voor morgen. De verhuurafdeling was echter al pleite!

Vanavond bij de Italiaan gegeten; diep in de buidel, maar iedereen was dik tevreden. Morgen relaxen, uitslapen, rustig wakker worden, spullen pakken. Rond 11 gaan we brunchen. Daarna de motor retour en naar het vliegveld.

We are coming home!

Morgen vanaf Londen het laatste verhaal. Daar zullen ook de foto''s van de afgelegde mijlen staan; van de tour en de ultieme met bonusrit.

1. Theo van halen:
    19 september 2017