15 september South again

16 september 2017 - Williams, Arizona, Verenigde Staten

Na een enerverende dag in Vegas deze ochtend eerst noordwaarts gereden; Je moet toch een keer op de Strip gereden hebben! Dus eerst naar boven, omdraaien en dan maar meteen de andere kant ook meenemen. Zelfs 's morgens om 9 uur is de Strip al goed bevolkt!

We verlaten Vegas en rijden naar de Hooverdam. Daar dachten we de dam nog te zien; de betonnen reling van de brug was echter te hoog. Bij de dam rijden we Arizona in; de staat waar we begonnen en over een paar dagen ook zullen eindigen. Rijden over de 93 naar Kingman, waar we de 66 opdraaien. Jazeker, een stuk Route 66. Ho wacht, meteen te ver! We passeren een barretje, waar groetende Harleyrijders staan. Dus keren en even wat drinken. Natuurlijk eerst een praatje, want daar zitten ze nooit om verlegen. Zij zijn hier voor een 'Friendship'-rit; ongeveer 1500 motoren zullen daar zijn. Helaas kunnen we niet aansluiten.

We zien nog een paar Route 66 gebouwtjes/barretjes. Merken ook dat ze het wegdek modern houden; mijlenlang nieuw asfalt! Bij onze pitsstop staat nog meer historie bij elkaar. Mooi is te zien dat er ook oude auto's bewaard zijn. Twee barretjes/giftshops konden we niet zien; daar stonden 3 bussen en een vracht Chinezen voor. Vlak daarop rechtsaf de historic 66 op. Deze kronkelde door het landschap, maar van de entourage was niets over.

De historic ging weer automatisch over in de 40.

De rit van vandaag was redelijk lang; de omgeving verrassend groen. Wij weten nu, dat dat door het dammenstelsel in de Coloradoriver komt. De temperaturr was goed te doen; aanvankelijk dachten we dat het te heet zou worden. We kregen echter te maken met een flinke bries; die af en toe kippenvel teweeg bracht. Soms dachten we in een waaier te moeten gaan rijden.

We zijn weer op tijd in het hotel in Williams, dus een duik is verdiend.