11 september Kanab

11 september 2017 - Kanab, Utah, Verenigde Staten

Gisteravond konden we er niet omheen; moeilijke keuze, Mc of Burger. Oke, dan maar Burger. Iedereen had genoeg gehad; sommigen wilden wel een biertje. In het hotel echter alleen non-alcohol en aan de prijs. Dus iedereen weer op tijd naar bed. Moet je voorstellen: al 9 dagen voor tienen in bed!

Vanmorgen besloten we om onderweg te lunchen, dus hop gas erop. Een uurtje zouden we het nog wel volhouden! Vanuit Kayenta over de 160 naar Black Mesa en verder naar de afslag naar de 98. Over de vergezichten hebben we het al vaak gehad; we blijven in het gebergte rijden en zien altijd wel massieven. Maar als je bedenkt dat de verschillende 'moppen en mopjes' berg eerst één massief zijn geweest, krijg je meer respect voor de natuur. Zie je met eigen ogen, waartoe deze in staat is. De vergezichten behouden de roodbruine tinten; het groen wordt groener en meer. We rijden richting Colorado-river.

Onderweg eten valt niet mee. Bij een tankstation/supermarkt pakken we wat te drinken en wat chips; hebben we alvast iets gehad. Toch weer verrast door de afstand.

Op de weg is het drukker dan we gewend waren. Het blijft mooi als die grote trucks met twee rokende pijpen een helling nemen. De ene keer een trailer, de andere keer een combinatie. Bij wegwerkzaamheden kwamen de Macks in actie; ook bullenbakken! We zien veel personenwagens, maar nog meer SUV's en pick-ups. Moderne, maar ook de ronkende, oude pick-ups, een machtig geluid. Het is even schrikken, als je spiegel vol zit met Ford F350, dan heb je wat! Gelukkig zijn de meesten heer in het verkeer.

In Page gaan we bruchen bij een drive-tru. Wij gaan echter binnen zitten. Dat gaat erin als koek! Daar waren we aan toe.

Overal de vlaggen halfstok: 9-11.

We rijden verder naar Glen Canyon Dam en het Powell museum. Maarten en Willy rijden even de andere kant op naar de 'Horseshoe', een bekende bocht van de Colorado-river. De anderen zoeken de verkoeling in het museum en maken buiten foto's van de stuwdam. Binnen wordt van alles verteld over de dam en worden vergelijkingen gemaakt met ander stuwdammen, met name de Hooverdam. Deze komen we later op onze trip tegen.

Het is voor Amerikaanse begrippen nog maar een kippeneindje naar Kanab, onze volgende overnachtingsplaats. Maar 40 mijl, ofwel een drie kwartierkes rijden.

We zijn op tijd in het hotel met 'pool'. Verschillende nemen een duik, Oh nee verboden, dus trekken een baantje met uitzicht op the mountains.

Vanavond gaan we om de hoek eten. Kan goed een half uur lopen zijn, maar dat zien we wel. In ieder geval gaan we allemaal met veel plezier verder!

1. Ronald:
    12 september 2017
    Super😍! En V8 doet het altijd goed 😋
  2. Virin & Marjan:
    12 september 2017
    Hallo Amerikagangers!
    One of the most talked about American idiosyncracies is the country's abnormally large portion sizes! Maar zo te lezen zijn óók de afstanden tússen de maaltijden héél groot! Dat wordt gauw weer een vette patat met mayo en een dubbele fricadel speciaal als jullie terug zijn...
  3. Amerikagangers:
    14 september 2017
    Ja Ronald en het geluid joh!
    De french fries smaken hier ook goed, mayonaise wat zuursig. Fricandeau spec houden we tegoed.