8 september Million dollar

9 september 2017 - Dolores, Verenigde Staten

Eerst nog even terug naar gisteren. We besloten in the old town (1,6 mijl) te eten. Van het hotel hadden we enige toppers gekregen. We zijn gaan eten bij 'The Ambassador Pub'. Was prima met een lekker pilsje er bij. Daarna doorgelopen naar 'The Diamant Belle Saloon'. De pianiste gaf  passende muziek. Rond kwart over 10 'last call'.  Dan maar weer 1,6 mijl terug. Iedereen heeft prima geslapen.

Vanmorgen om 9 uur vertrek richting Telluride. Deze weg is beter bekend als 'The Million Dollar Highway'. Uitgehakt aan de zijde van het gebergte rijd je vaak langs de afgrond. De vergezichten zijn niet te beschrijven zo mooi, vaak reden we tussen de bomen; aan de ene kant 25 meter hoog, aan de andere kant 5 meter, oh nee die staan 20 meter lager.

Linkerbocht moet je hoog aansnijden, nietwaar? Hier liever niet, bij een klein foutje heb jeen geen marge. Naast de witte lijn nog amper 10 centimeter ruimte en een diepte van veeele meters. Soms durf je gewoon niet omlaag te kijken, accuut last van hoogtevrees.

Eerste stop is in Silverton, we hebben dan al een hoogte van ruim 10.000 feet gereden. Vanmorgen in Durango de Harley-dealer overgeslagen. Wat schetst de verbazing: Silverton heeft de hoogst gelegen Harley-shop. Bij 'Brown Bear Cafe' prima geluncht.

Via Ouray en Ridgway naar Telleride. Het is een Highway, maar een aaneenschakeling van bochten. De lucht begint te betrekken, Rain in the air! Na krap een uurtje rijden we naar ons overnachtingsadres 'K ranch'. Vlak bij Dolores.

De boeking was om een of andere reden geannuleerd. Gelukkig  nog een cabin: 1 kamer met 2 bedjes, 1 kamer met 1 eenpersoons en 1 tweepersoons en een bank in de huiskamer. Wie weet wordt het nog gezellig. We kunnen aanschuiven bij het avondeten; noedels met Chicken, Green beans, salad en een zeer zoet dessertgevalletje. Tegen restaurantgids.

Een mooie rit, jammer dat het laatste stuk veel miezerige kende. Niet echt prettig rijden in de nattigheid.

Bij de foto's enige vergezichten.