7 september naar Durango

8 september 2017 - Durango, Colorado, Verenigde Staten

Vanmorgen rond achten eruit, ontbijten, motor optuigen en vertrekken. Rond 9 begonnen we aan een tocht van ongeveer 220 mijl (× 1,6 = km). De route bekeken; veel Highway, 2x rechts en 1x links. Nou, het was een stuk anders..

Taos snel achter ons gelaten, Highway met een aardig vergezicht. Na ongeveer. 14 mijl stopten we bij de Rio Grande Gorge Bridge. Bij de foto's zie je een kiekje. Als er een truck over ging, bewoog de hele brug. Er waren speciale uitkijkposten voorzien van een emergency-phone.

Verder over de 64. Zo willen we wel meer Highway rijden. Weinig rechte stukken, veel langgerekte bochten, links en rechts bomen, dan weer een open stukje, en weer bomen.. Ze  zijn trots op hun Nationale Parken. Ruim een uur gereden en de nood werd zeer hoog. Gelukkig stonden er genoeg bomen. Huizen of blokhutten of iets dergelijke waren niet te zien.

De open stukken waren meer bewoond, betere huizen en merendeel bij elkaar. De open stukken waren ook groener, we zagen waterplassen, meer vee. We passeerden meerdere ranches/ farms. Ze zagen er goedverzorgd uit en onmetelijk groot.

Duidelijk, dat hier meer welvaart is. Op een gegeven moment rechts van de weg een zeer  gevarieerde verzameling gebouwen; veel glas, allerlei verschillende vormen en mijlen lang en ver van de weg af. Het was een biologisch (test)centrum. Ook in de hotels vragen ze groen mee te denken Trump!

Na twee uur rijden eindelijk een benzinepomp; was nodig. Boudewijn speelde weer voor pompbediende (allemaal aan 1 pomp), Marco maakte de ramen schoon.

Plan was om door te rijden naar Chrome en daar te eten, toch maar geluncht in Chimayo naast de benzinepomp. Dan konden we nog een tussenstop maken in Pagosa Springs. Een karakteristiek Amerikaans stadje. Een gezellig terrasje met wel hele goeie koffie ( voor Amerikaanse begrippen) en natuurlijk cola.

Linksaf richting Durango; toch even van de weg af naar Chimney Rock. Een stukje dirt-road maar de moeite waard. Jammer dat we te laat waren voor een tour. Mooi uitzicht en 'tamme' kolibries.

De 160 volgen tot we in Durango zijn en de motoren voor het hotel zetten.

Het leek een saaie dag te worden, maar de variëteit in omgeving, bebouwing, kleuren, dieren (voortdurend jagers in de lucht, wat steeds weer een mooi gezicht is)

We zijn het unaniem eens; vandaag een geweldige dag.

1. Chris Bergmans:
    8 september 2017
    Heren, ziet er goed uit, volgens mij een fantastische tocht met een zeer gevarieerde omgeving. Have Fun. Groeten aan iedereen namens de duikcrew.
  2. Mieke van den Berk:
    8 september 2017
    Wat gaaf allemaal, veel plezier en een fijne tocht daar door Amerika
  3. Ronald:
    8 september 2017
    Klinkt goed allemaal en leuk om te lezen!
    Have fun mannen🤘🏼