2 september Vertrek uit Phoenix

3 september 2017

Na een voor iedereen goeie nachtrust; tjonge wat waren we aan de pin, rebellen om 7, ontbijt om half 8. We wilden perse voor 9 bij het verhuurbedrijf zijn. Het eerste aan de beurt en snel weg! Dachten we. Rond half 12 begon ons motoravontuur.  Het meeste leer was achtergebleven in de koffer. Shirt was eigenlijk al te warm, toch maar een (spijker)jasje aan. De zon stond weer hoog aan het firmament en verbrande armen leek ons geen optie. Dik 40 graden en flink benauwd. We weten nu dat je en van regen en van warmte een nattest kruis krijgt; we gaan toch het liefst voor de laatste optie. Phoenix uit en we reden meteen tegen een flink rotsmassief. Linksaf naar de Apache trail. We hebben deze gereden tot Tortilla Flat. Qua wegdek al aardig afzien. We mochten van het verhuurbedrijf niet verder; geen dirtroad, alleen 'pavement'. Eigenlijk had er iemand achterop moeten zitten om foto''s te maken; tjonge wat hebben wij al veel gezien. En omdat we op de weg moeten letten waarschijnlijk ook veel gemist. Van Tortilla Flat zijn we opgereden naar Globe en vandaar naar Show Low. Prachtig landschap en heerlijke wegen. In Show Low konden we, gisteren al, geen slaapplaatsen krijgen. We moesten daarom door naar St John's. Net voorbij Show Low viel de duisternis in, de laatste 70 kilometers waren niet echt bezienswaardig, we zagen het even donker in. In Stadskanaal. John's waren we niet op tijd om na een marathon, bij Subway een broodje te eten. Alles was om 8 uur dicht, alleen Subway om half 10. Nu het nest opzoeken en morgen om 9 uur weer op de fiets.

Jullie horen weer van ons.