3 september kennismaking met afstand

4 september 2017

We hebben de smaak te pakken. Al om half 9 werd het startsein weer gegeven. Marco, leider of the Sons of Holland, brengt ons vandaag naar Grant. Op de kaart gekeken; uurtje rijden en dan bij 'Witches Well' een ontbijtje. We kwamen nu echt op die lange wegen, streep tot de horizon en als je er bent weer dezelfde streep. Het landschap veranderde echter steeds. In Arizona veel groen in allerlei tinten. Je kon zien dat ze moesten vechten om te overleven; beneden in de glooiing echt groen, boven karig en binnenin aardig kaalheid. In New Mexico kwam er geel bij; het leken wilde margrieten. Ho, even rustig, een tegenligger!  Even later een vriendelijk zwaaiende (lig)fietser. We waren te verbaasd om terug te zwaaien. Langs de weg kilometers draad en gaas; alles afgezet. Op een gegeven moment zien we een pick-up van links aankomen, stopt voor het hek en moet dat eerst openmaken. Je kent die scènes uit de film!

We maken even een tussenstop: gaan nu eten. De rest van de dag later.

Na ruim een uur komen we in Zuni Pueblo, midden op het marktplein een benzinepomp. Dus eerst alle motoren aftanken. Al snel staan er mensen rond de motoren, vriendelijk en lachend. Zelfs de plaatselijke sheriff is belangstellend. Waar kunnen we ontbijten? 2 mijl verder. We rijden door een straat met kraampjes langs de weg en vriendelijk zwaaiende mensen. Dan zien we ons ontbijtrestaurant. Zie foto.

Na een goed ontbijt rijden we verder. Volgende stop is 'El Monroe Nationaal Monument'. Vroeger een drinkplaats voor indianen en trekkers, tot de Spanjaarden roet in het eten gooien.

We maken daar een wandeling en nemen wat foto's.

Dan rijden we naar Grants, ons verbazend over de grote afstanden, maar toch telkens veranderende omgeving. Bij binnenkomst rijden we een klein stukje Route 66. Bijna Grants weer uit ligt ons hotel. Wat betreft eten hebben we weer geluk; niets in de buurt of toch wel Asian Buffet. Na het avontuur 6 rijbanen oversteken zonder zebrapad, wat doen die voetgangers hier, kunnen we ons bordje opscheppen. Wie water, wie cola, wie cola light, dit horen we al dagen en zullen we nog veel horen. Jammer geen biertje. Na het eten bij de benzinepomp een paar clans gehaald.

Het warme weer en een hele dag toeren, maakt dat we weer aardig vroeg in bed liggen.