4 september Albuquerque

5 september 2017

We vertrekken uit Grants en rijden een klein stukje Route 66. Bij McCartys rijden we naar Acoma Pueblo. Daar maken we een excursie door het eerste Acoma dorp en krijgen we de geschiedenis te horen en zien. Het dorp heeft nog steeds geen water en electra;  de, jonge, gids ging dan een 10 mijl verderop, waar 3 modernere pueblo's waren. Ook hier speelden de Spanjaarden weer een niet al te kiezen rol. Na het eten, in het restaurant van het museum, wordt het voorwiel richting Albuquerque  gezet. Per ongeluk rijden we over highway 40 richting Los Lunas. Snelheid 75 mijl,  tshirts aan en nog van de motor smelten. Binnendoor naar Albuquerque, waar we Super8 buiten het centrum vinden. Na enig geharrewar, zij hadden de reservering niet gekregen, toch 3 kamers.

Om de hoek Chicken Wing; we drinken een pilsje ( tjonge wa'n prijs) en happen wat nacho's. De zaak hing vol schermen waarop zowat elke sport te zien was.

Iets later dan eerdere dagen naar bed. Allemaal met een goed gevoel; blij dat we 'Amerika  doen'.

1. Ine:
    6 september 2017
    Klinkt allemaal goed en ontspannen!