5 september Harley dealer

6 september 2017 - Santa Fe, New Mexico, Verenigde Staten

Na geen ontbijt bij het hotel, alleen de koffie was goed, bracht Maarten ons naar 5000 Alameda Blvd. Een grote Harley dealer. We kwamen binnen toen het gehele personeel een peptalk kreeg, die afgesloten werd met een gezamenlijke yell. Meteen werd ons gevraagd of men kon helpen, waar kwamen we vandaan, wat was ons plan. Ja, zij wilden de dag goed beginnen. Wij echter ook. Na enige aankopen vervolgden we onze weg. Allereerst naar WisePies voor ons ontbijt/ lunch.

Een prachtige weg naar Placitas, moest ons naar de Turquoise Trail brengen. Net na Placitas veranderde het pavement in dirt-road. Dat zou nog ruim 5 mijl duren. We besloten om te draaien en dwars door Albuquerque naar Tijeras te rijden. Dan zaten we aan het begin van de Turquoise Trail. Tevens Historic Route 66. Naast de uitgestrekte vlakten viel de, soms sporadische, bebouwing op. Vaak krotjes uit brokken steen en golfplaten, vaak ook verlaten. Even verder goed ogende huisjes, veelal in hacienda-stijl. Ook regelmatig 'residents' in hacienda-stijl met bij de ingang tig blinkende postvakken. Natuurlijk zagen we ook de Amerikaanse brievenbussen met het beruchte vlaggetje.

Langzaam aan  ook grote ijzeren poorten, entree voor de farm of ,muurtjes met poorten voor de hacienda of ranchero. In de verte zag je dan de ranch met verspreid nog huisjes liggen. Ook de eerste koeien gespot; moeten wel vleesbomen zijn, melk is met deze hitte meteen zuur.

Richting Santa Fe door enige spookdorpjes gereden. In Madrid hebben we een tussenstop gemaakt. Dit spookstadje is door kunstenaars nieuw leven ingeblazen. Het is vooral bekend geworden door de film ' Wild Hogs' . In de Diner, zie foto, hebben we rondgeneusd. Het vrouwtje vertelde ons, dat het nooit een Diner is geweest; het was speciaal voor de film gebouwd!

Na nog een stukje Historic kregen we de aanwijzing: Don't taken hitchhikers'. Na nog mijl wisten we waarom. Links en rechts 3 grote gevangenissen. Na nog 2 mijl  reden we Santa Fe in. De buitenwijken nieuw gebouwd in hacienda-indiaanse stijl, dan de oude buitenwijken met golfplaat en armoe. Daarna in de stad. We hebben ongeveer een half uur door Santa Fe gereden voor we op plaats van bestemming waren. Na inchecken en opfrissen, zijn we naar het Historic center gelopen. Bravo Mart, toch een hele tippel. Daar gegeten en een biertje genuttigd. Toen ook weer terug gelopen! Iedereen nu aan het bekende pinnetje, dus bedtijd.

1. Corrianne van Rosmalen:
    6 september 2017